Po Ljubljani s kolesom, avtobusom ali peš

29 maja, 2020

V Mestni občini Ljubljana načrtno sprejemajo ukrepe in gradijo infrastrukturo za udejanjanje trajnostne mobilnosti na območju celotne Ljubljanske urbane regije.

Andreja Šalamun

Da bi izboljšali javni prevoz, se v Mestni občini Ljubljana osredotočajo predvsem na ukrepe za učinkovitejši mestni avtobusni promet. S spreminjanjem prometnih režimov in drugimi ukrepi želijo spodbuditi ljudi, da se namesto z avtomobili po mestu premikajo z mestnimi avtobusi, s kolesom in peš, kar je tudi cilj njihove celostne prometne strategije.

»Naši načrti vsekakor sledijo trajnostnim razvojnim načelom, ki poudarjajo pomen trajnostnih oblik mobilnosti in prehoda na brezogljično družbo,« poudarjajo predstavniki Oddelka za gospodarske dejavnosti in promet, Oddelka za urejanje prostora in Ljubljanskega potniškega prometa v Mestni občini Ljubljana (MOL). Pravijo, da so za izboljšanje storitev mestnega avtobusnega prometa uvedli številne ukrepe in da so dobrodošle tudi boljše železniške povezave.

Tako posodabljajo vozni park, uvedli so enotno mestno kartico Urbano z možnostjo prestopanja v roku 90 minut za ceno 1,3 evra. Kartica je uporabna za več mestnih storitev: LPP, parkiranje, vožnjo z vzpenjačo, Bicike(LJ), mestno knjižnico, vstopnico v Ljubljanski grad v kompletu z vstopnico za vzpenjačo ali audio ogledom na Ljubljanskem gradu … »Storitve LPP so se od uvedbe načina plačevanja z Urbano in brezplačnega prestopanja v roku 90 minut in uvedbo integriranih linij, ki so za potnike pomenile tudi manjše stroške, bistveno nadgradile. V zadnjih letih se je s podaljšanjem linij mestnega prometa v sosednje občine Ljubljanske urbane regije in izboljševanjem storitve povečala uporaba javnega potniškega prometa, dnevne migracije osebnih avtomobilov v Ljubljano pa so se zmanjšale. To dokazuje podatek, da se je število potovanj na integriranih in medkrajevnih linijah od leta 2010 povečalo kar za 84,54 %,« povedo v MOL.

Linije prilagajajo željam in potrebam potnikov

Zatrjujejo, da avtobusne linije stalno prilagajajo željam in potrebam potnikov. »V mestnem linijskem prevozu so linije v primerjavi z letom 2010 daljše za 74,33 kilometra oziroma za 23 odstotkov,« povedo in dodajo, da s spremembami linij v Ljubljani sledijo načelu, da najmočnejše linije zagotavljajo osnovno pretočnost mesta ter zanesljivost prihodov oziroma hitrost potovanja (rumeni pasovi). Druge linije prilagajajo glede na želje občanov, vendar vedno tako, da zagotavljajo učinkovitost spremembe, kar pomeni, da je na spremenjeni liniji več potnikov, kot jih je bilo prej, oziroma, da je potnikom nova linija dostopnejša. Sledijo pa tudi usmeritvi, da so linije tako optimizirane, da sledijo trendom potovanj potnikov, kar pomeni, da je za potnike manj prestopanj in je s tem še dodatno skrajšan čas potovanja.

»V skladu s ciljem povečevanja števila potnikov smo lani uvedli dve novi celoletni vozovnici, ki sta občutno pocenili potovanja potnikom. To sta letna splošna Urbana, ki nudi neomejeno število potovanj za en evro na dan, in letna upokojenska Urbana, ki upokojencem nudi vožnje za le 60 centov na dan.

Število uporabnikov, ki aktivno uporabljajo ljubljanski javni prevoz, je v zadnjih devetih letih zraslo za 22 odstotkov – leta 2010 so beležili 465.404 uporabnikov, leta 2019 pa 568.448.

Posodobili sistem satelitskega vodenja avtobusov

»Uvedli smo rumene pasove za avtobuse na nekaterih mestnih vpadnicah, postavili prikazovalnike napovedi avtobusov, vzpostavili parkirišča po sistemu P+R (končano je že šesto parkirišče po sistemu P+R v Stanežičah). S točkami P+R želimo zmanjšati število avtomobilov v mestu, saj omogočamo, da vozači parkirajo na obrobju in se z avtobusi pripeljejo do drugih lokacij v mestu. Parkirnina do 23:59 tistega dne in dve voznini za mestni avtobus znašata samo 1,20 evra,« pojasnijo. Dodajo, da so posodobili sistem satelitskega vodenja avtobusov, prikazovalnike novic na avtobusih, posodobili so vozni park Kavalirjev v ekološki coni tako, da je zdaj šest takšnih vozil, ki jih lahko potniki v območju za pešce uporabljajo brezplačno. Delovni čas Kavalirja so podaljšali do 22. ure, obnovili in razširili so Potniški center LPP in številčno povečali prodajna mesta Urbane.

 

Od leta 2007 kupili 201 do okolja prijazno vozilo

Vozni park Ljubljanskega potniškega prometa je bil v mestnem in primestnem prometu od leta 2007 posodobljen z 201 okolju prijaznim vozilom. Vozila izpolnjujejo najvišje standarde z oznako EURO 4, EURO 5 in EURO 6, več kot tretjino novih avtobusov pa poganja stisnjen zemeljski plin oz. metan. »S tem že več kot 30 odstotkov mestnih avtobusov deluje na okolju prijazno gorivo – metan, in ima skoraj nični izpust delcev PM 10,« pravijo. Poleg tega je LPP v prejšnjem letu obogatil vozni park s 17 mestnimi hibridnimi avtobusi znamke Mercedes Benz Citaro NGT Hybrid, ki jih odlikuje nizka poraba goriva. Omenjeni avtobusi za pogonsko gorivo uporabljajo zemeljski plin, poleg tega pa še elektromotor, kar še dodatno zniža porabo plina. Vozni park so okrepili še s 16 medkrajevnimi avtobusi, ki spadajo v emisijski razred EURO VI.

 

V MOL ima dostop do mestnega prometa kar 97 odstotkov ljudi

Mestni promet v Ljubljani je široko dostopen, saj ima 97 odstotkov meščanov Mestne občine Ljubljana najbližje postajališče oddaljeno manj kot 500 metrov od doma. »Poleg tega so avtobusi udobni – vsi so nizkopodni, klimatizirani, s prostori za osebe z oviranostmi in LED zasloni za bolšjo prepoznavnost številke linije za osebe z oviranostmi,« pravijo v MOL. Dodajo, da zagotavljajo 96-odstotno točnost odhodov z začetnih postajališč, cena prevozov pa je ugodna v primerjavi z ostalo ponudbo javnega mestnega potniškega prometa v Evropi (1,30 evra za 90-minutno vožnjo z brezplačnim prestopanjem).

Že več kot 30 odstotkov mestnih avtobusov v Mestni občini Ljubljana deluje na okolju prijazno gorivo, metan, in ima skoraj nični izpust delcev PM 10.

Število uporabnikov, ki aktivno uporabljajo ljubljanski javni prevoz, je v zadnjih devetih letih zraslo za 22 odstotkov – leta 2010 so beležili 465.404 uporabnikov, leta 2019 pa 568.448. »To je za Ljubljano z 288.000 občani oziroma skupaj z okolico 600.000 občani zelo visoka številka,« poudarjajo na MOL. V primerjavi z letom 2010 se je povečala tudi prodaja terminskih vozovnic, in sicer za 31,62 odstotka. »To pomeni, da smo na dobri poti k uresničevanju cilja povečanja števila uporabnikov terminskih vozovnic na 90 odstotkov, kar je v skladu s Celostno prometno strategijo Mestne občine Ljubljana,« povedo v MOL. Prepričani so, da bo večji delež terminskih vozovnic v prihodnje pomenil tudi pogostejšo uporabo javnega prevoza, saj se imetniki terminskih vozovnic praviloma pogosteje odločajo za uporabo javnega prevoza, s tem pa se manjša uporaba osebnih vozil v urbanem okolju. »Cenovna politika LPP se je že v preteklosti izkazala za uspešno. V vsem tem času so cene mesečnih oz. terminskih vozovnic ostale nespremenjene in znašajo 37 evrov za splošno, 20 evrov za upokojensko in 20 evrov za šolsko mesečno vozovnico,« še povedo na MOL.

(Visited 43 times, 1 visits today)