To so živila, ki imajo dober vpliv na imunski sistem

18 oktobra, 2021

Prehrana je eden izmed izjemno pomembnih dejavnikov za dobro delovanje imunskega sistema.  S prehrano lahko naš imunski sistem podpremo predvsem z uživanjem večjih količin čim bolj raznolike zelenjave, sadja, oreškov ter živil, bogatih z omega-3 maščobnimi kislinami. 

“Poleg makrohranil, ki vplivajo na delovanje imunskega sistema, imajo izredno pomembno vlogo tudi številni vitamini in minerali, ki so sestavni del celic imunskega sistema in imajo t.i. imunomodulatorni učinek,” poudarjajo na nacionalnem portalu o hrani.

Kot mikrohranila, ki dokazano sodelujejo pri vzdrževanju zdravega imunskega sistema, navajajo vitamine in minerale ter živila, ki jih vsebujejo:

  • Vitamin A (jetra, sladek krompir, buče, korenje, ohrovt, špinača)
  • Vitamin D (sonce med majem in oktobrom, ribe, jajca, obogatena živila)
  • Vitamin E (mandlji, špinača, sončnična semena, sladek krompir, avokado)
  • Vitamin C (paprika, kivi, pomaranče, brokoli, jagode)
  • Vitamin B6 (čičerika, ribe, jetra, pistacije, avokado, piščančje meso, sončnična semena, sezam)
  • Folna kislina (leča, fižol, zelena listnata zelenjava, šparglji, avokado, brokoli, buče)
  • Baker (goveja jetra, leča, sončnična semena, mandlji, kakav)
  • Cink (bučna semena, govedina, čičerika, jogurt, kakav, indijski oreški)
  • Selen (brazilski oreški, ribe, govedina, perutnina, jajca)
  • Železo (jetra, govedina, leča, kakav, špinača, sardine, črni fižol, pistacije)

Izpostavljajo, da je večino naštetih koristnih snovi v zadostni meri mogoče zaužiti že s pestro in uravnoteženo hrano. Izjema pa je predvsem vitamin D, zato zdravniki endokrionologi v tem času priporočajo dodajanje vitamina D.

Živila z ugodnim vplivom

Poudarjajo še, da imajo nekatera živila še posebej prepoznan ugoden vpliv na delovanje imunskega sistema, bodisi z vplivom na število obrambnih celic ali na njihovo aktivnost:

  • Česen
  • Čebula
  • Gobe shiitake
  • Oranžni pigmenti ali karotenoidi, ki jih najdemo v korenju, bučah, sladkem krompirju, kakiju, melonah in zeleni listnati zelenjavi
  • Ingver
  • Probiotični izdelki, kot sta jogurt in kefir

 

 

Nazaj na kategorijo zdravje.
(Visited 174 times, 1 visits today)