Avtor Petra Nastran 11:44 dop ZANIMIVO

Osupljiva povezanost med gibanjem in zdravjem možganov

Možgani so najbolj kompleksna stvar, kar jih pozna človeštvo.

Nevroznanstvenica Wendy Suzuki se ukvarja z raziskovanjem možganov in tega, kako nanje vpliva telesna dejavnost.

Po njenih ugotovitvah je telovadba dejavnost, ki ima na možgane največji vpliv, in če želite za možgane še danes storiti nekaj dobrega in dolgoročnega, je to, da se začnete premikati. 

Področja možganov, na katere vpliva vadba

Predela možganov, ki sta najbolj podvržena regenerativnim spremembam, sta hipokampus, ki je odgovoren za dolgoročni spomin, ter prefrontalni korteks. In prav ti dve področji se na povečano aktivnost telesa odzivata najbolj, in zato dajeta tudi najboljše rezultate pri preprečevanju degenerativnih bolezni. S telesno dejavnostjo se poveča njuna kapaciteta in moč, mi pa to opazimo kot boljša volja, več energije, boljši spomin in večja pozornost.

3 do 6 – krat na teden pol ure

Količina telesne aktivnosti, ki je že povezana z ugodnimi efekti na možgane, je tri do štirikrat tedensko po vsaj pol ure. Wendy Suzuki raziskuje še, kako določiti vrsto in trajanje telovadbe za posameznika.

Zato – če še danes obujete športne copate, pohodne ali plesne čevlje – možgani vam bodo hvaležni, vi pa boste to občutili tudi kot povečano voljo do življenja.

(Visited 181 times, 2 visits today)
Close