Premik ure ima negativne učinke na zdravje?

27 marca, 2021

Številni strokovnjaki opozarjajo na negativne učinke premikanja ure na zdravje, a uro kar še naprej premikamo. Kaj pa lahko storimo sami, da zmanjšamo negativni vpliv na počutje? 

Sprememba – ena ura manj – se morda sicer zdi nepomembna, da vpliva na telesni oz. tako imenovani cirkadijani ritem – ciklus izločanja hormonov. To povzroči vsaj enotedensko utrujenost, poslabša spanje in oslabi imunski sistem.

Raziskave so pokazale, da spomladanski premik ure povzroči 2 glavni težavi: težje zaspimo in ponoči se zbujamo. Poleg tega je je študija že deset let nazaj našla povezavo med premikom ure in povečanim delovanjem živčnega sistema, zaradi česar se prvih nekaj dni po premiku počutimo kot po potovanju v drug časovni pas. Iz istega razloga je bolj verjetno, da v teh dneh zbolimo.

Nasveti za manjši vpliv premika ure na naše počutje

1. Zmanjšajmo uživanje kofeina popoldne. Kofein povzroča, da naš spanec ni tako globok, zaradi česar je še bolj verjetno, da se bomo zbujali sredi noči.

2. Zvečer meditirajmo, da se sprostimo. Tako tudi ‘povemo’ našemu živčnemu sistemu, da se lahko umiri in da gremo spat.

3. Po večerji ne gledamo več v ekrane. Tablice, telefoni in televizija oddajajo modro svetlobo, ki znižuje raven hormona melatonina – ‘spalnega hormona’, ki telesu sporoča, da je čas za spanje.

4. Kozarec vina zamenjajmo za zeliščni čaj. Alkohol sicer res uspava, a spanec po pitju je rahel. Zeliščni čaj, posebej iz zelišč, ki delujejo pomirjujoče, kot so baldrijan, kamilica, hmelj in meta, pa pomiri živčni sistem.

 

Vir: FastCompany

Nazaj na kategorijo zanimivo.
(Visited 25 times, 1 visits today)