Aktivni turizem v Sloveniji: Zakaj smo boljši od Švice?

15 maja, 2021
V.B.

Aktivnosti, kot sta hribolazenje in kolesarjenje, so tako rekoč na dosegu povsod po Sloveniji. Čedalje več je urejenih pohodnih in kolesarskih poti, vse več pa je tudi ponudbe za adrenalinske navdušence, ki si želijo še nekaj več, bolj nevsakdanjega, bolj ekstremnega.

Slovenska narava ponuja neomejene možnosti aktivnega oddiha

»Zelena butična globalna destinacija za zahtevnega obiskovalca, ki išče raznovrstna in aktivna doživetja, mir in osebne koristi.« To je med drugim zapisano v viziji turistične destinacije Slovenije, kot jo vidi in vodi Slovenska turistična organizacija (STO), osrednja nacionalna agencija za promocijo turizma. Aktivni turizem in adrenalinska doživetja v neokrnjeni naravi pa so tudi ključne besede, s katerimi turisti in popotniki največkrat opišejo našo deželo.

Turistom je všeč, da nimamo povsod McDonaldsa

»Naše naravne danosti so nekaj nenavadnega, takšnih nima skoraj nobena država v Evropi,« pravi Matic Leskošek iz podjetja Adrenalinček. »V naši Soški dolini je več kot 20 aktivnosti, kar je možno le še v Švici, s tem, da so pri nas bolj dostopne. V Švici je višji standard pa tudi razvitost; tam imajo zraven McDonalds in podobno, pri nas je ljudem všeč ravno to, da tega ni,« poudarja. Kot doda, se je poleti v zadnjih letih sicer že precej spremenilo in dolina ni več tako zelo nedotaknjen kotiček. Kar 95 odstotkov njihovih gostov je tujcev, ki cenijo pestrost Slovenije, v kateri lahko vsak najde kaj zase.

»Gost lahko ob prihodu v našo državo obišče več destinacij in tako doživi raznolikost v kratkem času. Narava ponuja številne možnosti za različne aktivnosti in dopolnilne produkte hkrati, kar je dobrodošlo predvsem za goste, ki iščejo nekaj več,« se strinjajo v Turizmu Dolina Soče.

Imamo pa tudi v Sloveniji nekaj izzivov …

Kot pravijo v družbi Turizem Dolina Soče, ostaja glavni izziv javni prevoz, saj je v nekaterih delih Slovenije slabše razvit. Zlasti to čutijo gosti, ki v Slovenijo pridejo brez lastnega avtomobila in pred glavno sezono ali po njej.

Leskošek pa vidi izziv predvsem v prenasičenosti, ki se pojavi na vrhuncu sezone. »Za rafting na Soči bi skoraj potrebovali semaforje,« ponazori. Največja težava so po njegovih besedah namestitvene zmogljivosti in pomanjkanje razvojne strategije. Želi si tudi, da bi povečali obisk v zunajsezonskih mesecih, čeprav se je sezona, tudi zaradi podnebnih sprememb, že podaljšala.

 

Članek je bil v celoti objavljen v reviji Eko dežela Turizem 2020.

Nazaj na kategorijo turizem.
(Visited 259 times, 9 visits today)