Več palmovega in repičnega olja v rezervoarjih kot na krožnikih

2 novembra, 2020

EU politika je dopustila, da danes v Evropi več palmovega olja skurimo v avtomobilih, kot ga konča na naših krožnikih. To je sporno, ker pravzaprav kurimo hrano in ker na drugih koncih sveta (Indonezija, Malezija …) širijo nasade oljne palme, s čimer je povezano agresivno in obsežno krčenje gozdov, da dobijo prostor za nove nasade.

Povečana raba palmovega olja ima velik vpliv na lokalno prebivalstvo in okolje, močno pa prispeva tudi k podnebnim spremembam. To je razlog, da je biodizel iz palmovega olja trikrat slabši za podnebje kot navadni dizel. V povprečju biodizel iz živil in krme povzroča vsaj 80 odstotkov več emisij toplogrednih plinov kot fosilni dizel. Leta 2009 je bilo za proizvodnjo biodizla porabljenih 24 odstotkov uvoženega palmovega olja, lani pa je bilo za avtomobile v EU namenjenega že 53 odstotkov uvoza te surovine.

Na vidiku prepovedi uporabe biodizla

Evropske države ena za drugo prepovedujejo oziroma omejujejo uporabo palmovega olja v biogorivih, povečini tudi zaradi pritiska civilne družbe, tudi EU je že odločila, da bo uveljavila prepoved palmovega olja v obliki biodizla, vendar šele leta 2030. Do takrat bo postopno omejevanje, kar pomeni da bodo distributerji še nekaj časa veselo dizlu primešavali palmovo olje, ki je zaradi nizke cene najbolj priljubljeno med rastlinskimi olji. Okolje na drugi strani pa plača zelo visoko ceno.

Stanje v Sloveniji

Palmovo olje v obliki biodizla se uporablja v Sloveniji kot mešanica. Konvencionalnemu fosilnemu dizlu se lahko dodaja v različnih deležih. Od leta 2017 so distributerji upravičeni do dodatka k ceni goriv zaradi primešavanja biogoriv, poleg tega pa je bila sprejeta tudi nova uredba o obnovljivih virih energije v prometu, ki določa načine in ukrepe za izpolnjevanje ter preverjanje izpolnjevanja obveznosti distributerjev goriv glede dajanja biogoriv in drugih OVE na trg za promet.

Kmalu pa lahko pričakujemo osnutek zakona, v katerega bo prenesen del direktive, ki se nanaša na biogoriva (RED2) in na javno obravnavo, ki mu bo sledila.

 

Vir: Focus, društvo za sonaraven razvoj

Nazaj na kategorijo okolje.
(Visited 85 times, 2 visits today)