Nova afera? Emisije priključnih hibridov za 28–89 % višje od oglaševanih

24 novembra, 2020
Andreja Šalamun

Raziskava: Priključni hibridi onesnažujejo bolj, kot oglašujejo proizvajalci

Tudi v idealnih testnih pogojih so emisije priključnih hibridnih vozil (angl. Plug-in Hybrid Electric Vehicles oz. PHEV) za 28 do 89 odstotkov višje od oglaševanih, kaže Poročilo organizacije Transport & Environment o preizkusu najbolj prodajanih modelov priključnih hibridov z vidika emisij CO2.

Strokovnjaki ocenjujejo, da bo samo letos v Evropi prodanih pol milijonov priključnih hibridnih vozil. Njihovi proizvajalci morajo v skladu s standardom za avtomobilske emisije CO2 za obdobje 2020-2021, ki je začel veljati januarja letos, prodajati vozila z nizkimi emisijami, zato je organizacija Transport & Environment, s katero sodeluje tudi slovenski Focus, pri podjetju Emissions Analytics naročila preizkus treh najbolj prodajanih modelov vozil PHEV v letu 2019, in sicer BMW X5 (model z najdaljšim dosegom med avtomobili PHEV), Volvo XC60 ter Mitsubishi Outlander. Ugotovili so, da so bile tudi v idealnih testnih pogojih emisije treh najbolj prodajanih modelov PHEV v letu 2019 za 28 do 89 odstotkov višje od oglaševanih. Kot pravijo v Focusu, v Evropi očitno drvimo v novo emisijsko afero.

 

Tudi v idealnih pogojih ne dosegajo navedenih emisij

Poročilo navaja, da proizvajalci za številne priključne hibride, ki so danes na trgu, navajajo zelo nizke emisije CO2 – tretjino ali še manj ekvivalenta avtomobilov z običajnimi motorji na notranje izgorevanje. »Vendar pa v praksi nobeno izmed preizkušenih vozil PHEV ne dosega tako dobrih rezultatov, tudi v primeru najblažjih testov in s povsem napolnjeno baterijo ne,« ugotavljajo avtorji raziskave. Navajajo, da se je na tem preizkusu med tremi priključnimi hibridi najbolje odrezal BMW X5, ki pa je z emisijami 41 g/km vseeno presegel uradne vrednosti za 28 odstotkov. Na istem lahkem preizkusu se pri modelu XC60 izmerili emisije v vrednosti 115 g/km, pri modelu Outlanderpa 86 g/km, kar je za 62 oziroma 89 odstotkov več od uradnih vrednosti preizkusnega postopka WLTP.

 

Povzetek poročila najete tukaj. (https://focus.si/wp-content/uploads/2020/11/Povzetek_PHEV_slo.pdf

 

Focus: Subvencije so neupravičene 

V Focusu poudarjajo, da prodaja priključnih hibridnih vozil hitro narašča tudi v Sloveniji. »In kar je v tem primeru alarmantno: za tovrstna vozila gre v EU na milijarde davkoplačevalskega denarja v obliki subvencij oziroma davčnih olajšav, ki niso upravičene,« so jasni v Focusu. Navajajo, da naj bi Nemčija, Francija, Italija, Španija in Velika Britanija samo letos za subvencije vozil PHEV porabile milijardo evrov, pri čemer bodo koristi od zmanjšanja emisij CO2 majhne. »Do septembra naj bi bilo samo zaradi izgubljenih davčnih prihodkov kot posledice nižjih stopenj davka na storitve za službena vozila PHEV izgubljenih 555 milijonov evrov, več kot 436 milijonov pa za subvencije za zasebne nakupe. Zaradi tega pri vozilih PHEV ne gre samo za navidezno doseganje ciljev na področju CO2, ampak tudi za izkoriščanje lukenj v davčni zakonodaji,« so prepričani v Focusu.

Nazaj na kategorijo okolje.
(Visited 272 times, 25 visits today)