EU zaostruje pravila v zvezi z izpusti in varnostjo v prometu

januar 7, 2020
Samo Kranjec

Začeli sta veljati nova uredba o določitvi standardov emisijskih vrednosti CO2 za nova osebna in kombinirana vozila ter uredba o splošni varnosti vozil, ki prinašata strožja pravila za proizvajalce.

Krepko zmanjšanje izpustov do leta 2030

V predstavništvu Evropske komisije v Sloveniji ob tem sporočajo, da bodo na osnovi nove uredbe o določitvi standardov emisijskih vrednosti CO2, do leta 2025 morale biti povprečne emisije ogljikovega dioksida za vsa nova osebna in kombinirana vozila, ki se prodajo v EU, za 15 odstotkov nižje kot v letu 2021, do leta 2030 pa  bo treba doseči 37,5-odstotno zmanjšanje za avtomobile in 31-odstotno za kombinirana vozila.

»Uredba vključuje tudi mehanizem za spodbujanje uvajanja brezemisijskih in nizkoemisijskih vozil na tehnološko nevtralen način. Namen novih predpisov je tudi zmanjšanje stroškov porabe goriva za potrošnike in okrepiti konkurenčnost avtomobilske industrije EU, hkrati pa spodbuditi zaposlovanje in prispevati k uresničevanju zavez EU iz Pariškega sporazuma,« razlagajo na Predstavništvu.

Večja varnost za zmanjšanje smrtnih žrtev

Na osnovi uredbe o splošni varnosti vozil bodo v skladu z novimi pravili morali biti od julija 2022 vsi novi modeli vozil na evropskem trgu opremljeni z naprednimi varnostnimi elementi, kot so sistemi za opozarjanje na zaspanost in nepozornost voznika, sistemi za ohranjanje voznega pasu ali sistemi za zmanjšanje mrtvih kotov pri tovornjakih in avtobusih.

»Napredna oprema lahko pomaga znatno zmanjšati število smrtnih žrtev in poškodb na evropskih cestah. Uredba je del dolgoročnega cilja EU, da do leta 2050 doseže skoraj nično število hudih nesreč in poškodb („vizija brez žrtev“),« pravijo na Predstavništvu.

(Visited 31 times, 1 visits today)