Epidemija povzročila likvidnostne težave podjetij, cvetele lokalne trgovine

15 septembra, 2020
Andreja Šalamun
Epidemija povzročila likvidnostne težave podjetij, cvetele lokalne trgovine

Nedavna epidemija, ki jo je povzročil virus SARS-CoV-2, je vplivala tudi na poslovanje podjetnikov in spremenila nakupovalne navade ljudi, je pokazala raziskava družbe Mastercard. 

 

Tako v Sloveniji kot tudi drugod po Evropi so po začetku spomladanske karantene največ koristi od lokalne potrošnje imeli peki, mesarji ter trgovci s sadjem in zelenjavo. Glede na izsledke raziskave podjetja Mastercard, ki vključuje tudi Slovenijo, pa se bo lokalni razcvet nadaljeval tudi v prihodnje.

Raziskava ugotavlja, da je med karanteno 29 odstotkov Slovencev v svoji okolici odkrilo nove trgovine in da bo 61 odstotkov slovenskih kupcev še naprej kupovalo v svojem lokalnem okolju in pomagalo neodvisnim ponudnikom v soseščini. 62 odstotkov Slovencev je zagotovilo, da se zaradi nedavnih dogodkov bolj zavedajo potreb ranljivih skupin, 50 odstotkov pa jih čuti višjo stopnjo pripadnosti lokalni skupnosti, kar je nekoliko več v primerjavi z drugimi evropskimi kupci.

 

Mnoga podjetja v likvidnostnih težavah

Kljub povečani lokalni zavesti pa je približno dve tretjini vprašanih podjetij v neki drugi raziskavi Mastercarda, največje spremembe opazilo pri naročilih, mnogi imajo težave z likvidnostjo, pa tudi s slabšo plačilno disciplino strank, težave imajo tudi pri dobavi materiala ter s spremenjenimi pričakovanji strank glede cen. Kar 36 odstotkov vprašanih podjetij je tako že iskalo možnosti kreditiranja za premostitev likvidnostnih težav.

Dve tretjini vprašanih je na vprašanje o tem, kako so spremenili in prilagodili svoje poslovanje, odgovorilo, da so kupili maske, razkužila in drugo zaščitno opremo, slaba tretjina pa je pridobila državno finančno pomoč. Za vzpostavitev novih oziroma dopolnitev obstoječih prodajnih poti se je odločilo 13 odstotkov sodelujočih, sedem odstotkov vprašanih pa je dodalo nove možnosti plačevanja. Vse več kupcev je namreč zahtevalo možnost plačila s kartico, razširila pa se je tudi spletna prodaja. 

Nazaj na kategorijo gospodarstvo.
(Visited 21 times, 2 visits today)