V trgovski verigi SPAR so z novim letom uvedli spremembe pri koriščenju popustov, pred časom pa so jih na novo uvedli v Lidlu. Dostop do njih so omogočili ali olajšali zgolj uporabnikom mobilne aplikacije, za preostale kupce pa je pot do popustov zdaj zelo otežena ali je sploh ni.
“Po novem namreč za pridobitev obljubljenega popusta v trgovinah Spar (v Lidlu pa kartic zvestobe, zbiranja nalepk itd. sploh ni) ni dovolj le kartica zvestobe, temveč morajo imeti kupci naloženo aplikacijo, v kateri so elektronski kuponi ali iz časopisnega letaka izrezan kupon,” sporoča Srebrna nit, kjer protestirajo proti uvedbi novih aplikacij, saj ocenjujejo, da gre za evidentno diskriminacijo vseh, ki si aplikacije iz različnih razlogov ne morejo privoščiti, je naložiti ali uporabljati.
Starizem
Ker se ukvarjajo z dostojnim življenjem starejših, ocenjujejo, da gre za dodatno šikaniranje oz. staromrzništvo/starizem, povezano s starostjo, in s tem izpostavlja ekonomsko prikrajšanost (večinoma) starejših v primerjavi z drugimi kupci.
Med razlogi za protest in zahtevo po izenačenih možnostih dostopa do popustov vseh kupcev v Sparu in Lidlu navajajo, da veliko starejših nima možnosti slediti novostim, povezanih s sodobnimi IT tehnologijami. “Mnogi si ne morejo privoščiti pametnih mobilnih telefonov, ne tako redki še navadnih ne. Zapletene poti do popustov jim tako sprožajo dodatne frustracije in ustvarjajo občutek diskriminiranosti v primerjavi z drugimi kupci. Nenazadnje so tudi materialno oškodovani glede na tiste, ki si nameščanje aplikacij na svoje mobilnike lahko privoščijo, saj do določenih popustov sploh ne morejo (npr. 10% popust na nakup ob koncu tedna in 25% popust za en izdelek med tednom v trgovini Spar),” pojasnjujejo.
Številni starejši si na svoj mobilni telefon ne morejo ali ne znajo naložiti (pre)zapletene aplikacije. Vsi tudi nimajo internetne povezave in/ali e-naslova, kar namestitev zahteva
S tem pa, kot dodajajo, ne želijo obremenjevali mlajših družinskih članov ali drugih, dokler lahko sicer sami skrbijo zase.
Med argumente so navedli tudi varnost osebnih podatkov, za katero trgovci ne odgovarjajo.
Če problem diskriminatorne obravnave starejših in drugih, ki ne morejo koristiti sistema aplikacij, ne bo odpravljen, Srebnra nit – združenje za dostojno starost predlaga, da kupci preprosto zamenjajo trgovca in kupujejo tam, kjer enakovredno spoštujejo vse svoje stranke.