LOGO_LUPA_web

4 nasveti, kako zaužiti več vlaknin

april 9, 2019

Vlaknine zmanjšujejo možnosti srčnih bolezni, tudi nekaterih vrst raka, ohranjajo zdravo črevesje … – toda kljub temu, da vse to vemo, nas večina še vedno zaužije premalo hrane, ki je bogata z njimi.

Odrasli naj bi zaužili 30 gramov vlaknin na dan. Po raziskavah samo ena desetina ljudi doseže to število, najverjetneje tudi zaradi vse bolj priljubljenih diet z minimalnim vnosom ogljikovih hidratov. Nekaj nasvetov za večji vnos življenjsko pomembnih vlaknin:

1. Uživanje polnozrnatih izdelkov

Brez da bi radikalno posegali v vaše prehranjevalne navade, lahko z minimalno spremembo – torej da ‘bele’ izdelke menjate s polnozrnatimi – naredite ogromno. Polnozrnati kosmiči za zajtrk, takšna žemljica za malico in rjavi riž za kosilo, pa boste povečali vnos za kar nekaj gramov.

2. Popestritev obrokov z oreščki, semeni, stročnicami …

Tudi tukaj ne gre za radikalno spremembo v prehranjevanju, gre pa vsekakor za radikalno spremembo pri vnosu vlaknin. Če k zajtrku dodate nekaj oreščkov, na solato posujete pest semen, enolončnico pa popestrite s čičeriko, fižolom ali leči, ste naredili že ogromno.

3. Sadje – da, sadni sokovi – ne

Sadje je priporočljivo uživati samostojno oz. da ga ‘zmiksamo’ tako, da v njem ostanejo vlaknine. Marsikateri sokovnik pa iztisne samo tekočino, kar pomeni da smo izpustili skoraj vse vlaknine.

4. K spremembam počasi …

Da se izognete prebavnim težavam, je treba spremembe in vnos vlaknin povečevati počasi. Zraven pa ne pozabite na vnos tekočine.

(Visited 153 times, 2 visits today)