LOGO_LUPA_web

Kranjska Gora (Foto: Alan Kosmač, Sidarta d.o.o., www.slovenia.info)

Vsakodnevni sprehod v naravi: 18 pozitivnih učinkov na zdravje

oktober 14, 2018

Vsi vemo, da je vsakodnevno gibanje pomemben del zdravega načina življenja. Strokovnjaki priporočajo vsaj 30 min hoje dnevno, če je ta v naravi, bodo učinki na zdravje še toliko večji.

Kakšne konkretne učinke pa nam prinaša vsakodnevni sprehod?

  1. Poveča kreativnost: študija iz 2012 je pokazala, da je bila skupina pohodnikov po štirih dneh hoje 50 % bolj kreativna.
  2. Vitamin D: 30 min na soncu zadošča dnevni potrebi po vitaminu D.
  3. Bolj zdravo staranje: raziskave so v 12 letih odkrile, da imajo ljudje, ki so veliko zunaj, manj težav, povezanih s staranjem v primerjavi s tistimi, ki so večino časa notri.
  4. Več volje za gibanje – v naravi se zdi vadba lažja, zaradi česar nas to motivira k še več gibanja..
  5. Izboljša spomin: dokazano je, da zmerna aktivnost, ki jo prakticiramo vsak dan pol leta, vpliva na spremembe v možganih tako, da se izboljša spomin.
  6. Izboljša spanec – že 20-minutni sprehod poveča tvorbo serotonina in drugih hormonov, ki pomagajo, da bolje spimo.
  7. Razpolovi možnosti obolenja za Alzheimerjevo boleznijo (pomagata tudi vrtnarjenje in ples) in poveča motoričnost pri obolelih s Parkinsonovo boleznijo.
  8. Okrepi imunski sistem – po neki raziskavi že 20 min hoje na dan zmanjša možnosti, da v sezoni zbolimo za prehladom ali gripo za 43%. Če že zbolimo, pa virozna obolenja laže in hitreje prebolimo.
  9. Zmanjša incidenco raka na debelem črevesju za 40% – študije ugotavljajo, da je najbolje iti na sprehod po jedi, saj hoja stimulira prebavo, s tem pa se hitreje presnavlja tudi glukoza. Sprehod po kosilu tudi zmanjša napihnjenost.
  10. Vzdrževanje zdrave teže – 150 kalorij je energetska vrednost 30-minutnega hitrega sprehoda. Poleg tega hoja zmanjšuje željo po sladkem.
  11. Zmanjšuje negativnost – če želimo na svet gledati bolj pozitivno, je najlažji način, da to dosežemo, prav sprehod v zelenem okolju.
  12. Občutek sreče in navdih – če potrebujemo navdih ali se želimo počutiti bolje, je že stoletja dolgo znano, da lahko pridemo do obojega v naravi.
  13. Zmanjša bolečine v hrbtenici – s hojo se v telesu sproščajo endorfini, ki so naše naravno protibolečinsko sredstvo. Hkrati s tem je hoja odlično zdravilo za vse, ki jih boli hrbet zaradi predolgih ur sedenja.
  14. Pomaga proti depresiji – avstralska študije je dognala, da že samo redna hoja pomaga v boju z depresijo, če pa hodimo v naravi, je ta pomoč še večja. Znanstveniki s Stanforda so prepričani, da so ugotovili, zakaj čas v naravi deluje antidepresivno in antianksiozno – menijo, da z barve narave, kot sta zelena in modra spremenita valovanje možganov tako, da občutimo veselje, hkrati pa se nehamo ubadati s stvarmi, zaradi katerih smo potrti ali zaskrbljeni.
  15. Zdravi sklepi – ko hodimo, kri kroži tudi v sklepih – in jih tako ponovno gradi, na mikroskopski ravni.
  16. Hoja je vadba za celo telo – pri hoji uporabljamo prav vse mišice, ne le noge. Pomembna pa je pravilna drža med hojo.
  17. Zmanajša možnost srčnožilnih bolezni za 60% – kot vsaka vadba.
  18. Zmanjšuje utrujenost – velikokrat ne moremo na sprehod, ker smo preutrujeni, ampak raziskave dokazujejo, da sprehod pomaga – po njem smo bolj sveži in lažje zaspimo, na dolgi rok tako zmanjšamo utrujenost.

Vir: themindunleashed.com

 

(Visited 184 times, 2 visits today)

ODDAJTE SVOJ GLAS IN POSTAVITE SVOJO OBČINO NA PR(A)VO MESTO!

 


Odgovorite na spodnja vprašanja z ustreznim izborom števila:

1 = zelo slabo, 2 = slabo, 3 = dobro, 4 = zelo dobro, 5 = odlično


1. Kako ste zadovoljni z življenjem v svoji občini?


2. Kako ste zadovoljni z razvojem vaše občine?


3. Kako občina skrbi za svoje občane, posebej ranljive skupine?


4. Kako občina skrbi za okolje (odpadki, zrak, voda, tla), kolikšna je trajnostna naravnanost občine?


5. Kako bi ocenili razvoj turizma - je tudi v skladu s skrbjo za domačine?


6. Ali je v zadnjem letu (od volitev) opaziti izboljšanje ali poslabšanje življenja in razvoja v občini?


7. Kateri projekt/dogodek ste v vaši bližini opazili v zadnjem letu? Kaj od obljubljenega pogrešate?

 

Za sodelovanje izpolnite kontaktni obrazec.