LOGO_LUPA_web

Rdeča pesa na krožniku: koristi in tveganja

oktober 21, 2017

Rdeča pesa je polna zdravih hranil – vitaminov, kalcija, železa, kalija in beljakovin. Lahko pa ima ob pogostem uživanju tudi nekaj presenetljivih stranskih učinkov.

Pesa vsebuje visoko stopnjo antioksidantov in protivnetnih lastnosti, ki dokazano zmanjšujejo tveganje za nekatere vrste raka. Njena osupljiva rdeča barva prihaja iz betacyanina, rastlinskega pigmenta, ki pomaga zaščititi celice pred škodljivimi rakotvornimi snovmi. Tudi visoka vsebnost edinstvenih vlaknin, ki jih vsebuje, zmanjšujejo tveganje za nastanek raka debelega črevesa. Tukaj pa je še nekaj koristi in tveganj, ki nam jih nudi pesa.

red-beets-1725799_webKorist: Zmanjšuje tveganje za bolezni srca

Pesa je dober vir folata in betaina. Ta hranila pomagajo znižati koncentracijo homociestina v krvi, ki, s povzročanjem vnetij, škoduje arteriji in tako poveča tveganje za nastanek srčnih bolezni.

Korist: Koristna za naše oči

Zelenje rdeče pese je odličen vir luteina – antioksidanta, ki pomaga pri zaščiti oči pred starostno degeneracijo rumene pege. Prav tako vsebuje veliko različnih fitokemikalij, ki lahko pomagajo izboljšati zdravja oči in živčnih tkiv.

Korist: Povečuje vzdržljivost

Britanski raziskovalci so izvedli študijo, v kateri so ugotovili, da so športniki, ki so pili sok iz rdeče pese in jabolk, bolj vzdržljivi in imajo nižji krvni tlak. To naj bi povzročili nitrati v gomolju. Dodatne raziskave so pokazale še, da mešanica pese in jabolčnega soka pomaga starejšim pri nekaterih dejavnostih, kot je npr. hoja.

Korist: Zmanjša tveganje za demenco

Pesa proizvaja dušikovo kislino, ki pomaga povečati pretok krvi po telesu in v možgane. Raziskave, opravljene pri starejših, so pokazale, da so po dietni prehrani z visoko vsebnostjo nitratov, ki je vključevala tudi peso, preiskovanci imeli večji pretok krvi v sprednji del možganov.

Korist: V boj proti zaprtosti

Vlaknine pomagajo, da naš prebavni sistem teče gladko in prav teh je v pesi zelo veliko.

beetroot-687251_web

Tveganje: Pripomore k ledvičnim kamnom

Kljub vsem koristim sladkorne pese, jo vseeno omejite na zdravo količino, če ste podvrženi k nastanku ledvičnih kamnov. Pesa namreč med drugim vsebuje tudi veliko oksalata, kemijske spojine, ki tvori majhne kristale in pripomore k nastanku ledvičnih kamnov.

Tveganje: Lahko povzroča protin

Kot že omenjeno ima pesa visoko vsebnost oksalata, kar lahko povzroči tudi protin. Protin ali putika je presnova bolezen, ki jo prištevamo v skupino revmatičnih bolezni.

Vir: Reader’s digest

(Visited 1.099 times, 10 visits today)