LOGO_LUPA_web

Kaj jesti, ko smo prehlajeni?

december 16, 2018

Ali veste katera hrana dviguje vaš imunski sistem in vam pomaga pregnati prehlad?

Jagodičevje

jagodicevje

Ne morete zgrešiti, če posežete po jagodičevju. To pa zato, ker so jagode, maline in borovnice polne vitamina C. Vitamin C deluje kot antioksidant in igra pomembno vlogo pri imunskem sistemu, pravijo strokovnjaki. Najboljše so seveda sveže, ki jih lahko dodate v jogurt, k žitaricam, solatam ali pa jih pojeste kar samostojno.

Banane

banane

Banane so polne kalija pa tudi drugih dobrih snovi, kot so vlakna in vitamin B6. Tako dobre kot so po okusu, so dobre tudi za naš imunski sistem. Poleg tega so študije pokazale, da nam elektroliti v bananah dajejo energijo, kar pri prehladu, ki nas lahko utrudi, še kako potrebujemo.

Jajca

jajca

Jajca morda niso živilo na katero pomislite ob prehladu, a se strokovnjaki strinjajo, da so eno izmed boljših živil. Ker so polna beljakovin, ki jih telo potrebuje za delovanje, so pomembno hranilo, ko se vaše telo bori z boleznijo.

Ječmen

jecmen

Ječmen je dober vir vlaknin in selena, ki ima zaradi svojih antioksidativnih lastnosti močan učinek na imunski sistem. Dodate ga lahko v solato, med zelenjavo, oreške, semena, fižol …

Ribe

losos

Med prehladom si za kosilo privoščite mastno ribo, kot je losos ali tuna. Študija, objavljena v Journal of Leukocyte Biology, je namreč pokazala, da je prehrana z bogatim DHA ribjim oljem poveča aktivnost belih krvnih celic, ki so pomemben del imunskega sistema.

100-odstotni grozdni sok

grozdje

Tudi 100 % grozdni sok je izvrstni vir vitamina C, ki pomaga imunskemu sistemu. Še posebno zdrav naj bi bil grozdni sok iz trte vrste Vitis labrusca. Zagotovil naj bi kar 120 % dnevnem potrebe telesa po vitaminu C.

Kombuča čaj

kombuca

Ta trendovski fermentirani čaj je popularen z dobrim razlogom. Poln je z nešteto bistvenimi hranili, kot so vitamini B, C in cink, ki pomagajo ohranjati vaš imunski sistem zdrav. Vsebuje pa tudi različne probiotične snovi, ki so odlične za vaše črevesje.

Jogurt

jogurt

Tudi jogurt je eno izmed boljših živil, saj je dober vir beljakovin. Zlati grški jogurt ali jogurt z živimi kulturami in dobrimi bakterijami – probiotiki. Za malico, zajtrk ali večerjo bo odlična hrana za vaše telo.

Oreščki

orescki

Oreščki v kakršnikoli obliki, sveži ali pa morda v namazu, so prav tako odličen vir beljakovin in zdravih maščob, ki nahranijo vaše telo, ko ste bolni. Esencialne maščobne kisline namreč pomagajo, da koža in sluznice ostanejo zdrave, kar pomaga preprečevati vdor bakterij v telo.

Sladki krompir

sladek-krompir

Verjetno že veste, da je sladek krompir odličen dodatek k številnim obrokom, vendar, ali ste vedeli, da tudi krepi imunski sistem? Vsebuje namreč vitamin A, ki pomaga uravnavati imunski sistem in ščiti pred okužbami.

Križnice

kriznice

Križnice sodijo med najbolj vsestranska živila. Sem spada zelenjava, kot je belo in rdeče zelje, brokoli, ohrovt, cvetača … Križnice so napolnjene s hranili, ki vam ob prehladu pomagajo. Brokoli na primer vsebuje vitamin E, antioksidant, ki je odličen v boju s prehladom in gripo.

Ingver

ingver

Ta okusna rastlina je več kot le dobra začimba. Ingver je znan po svojih sposobnostih lajšanja simptomov prehlada in gripe, saj pospešuje cirkulacijo v telesu. Vsebuje tudi aktivno spojino, imenovano gingerol, ki je znana po svojih protimikrobnih lastnostih.

Voda

voda

Ker je naše telo 60 % sestavljeno iz vode, je pomembno, da med prehladom zaužijemo dovolj tekočine. Ko postanemo dehidrirani namreč trpijo vsi naši telesni sistemi, zlasti imunski. Pijemo lahko čaj ali vodo, ki ji lahko dodamo tudi sveže stisnjen pomarančni ali limonin sok, ki bo vodo še obogatil z vitamini.

(Visited 511 times, 3 visits today)