LOGO_LUPA_web

5 ritualov za mlade možgane

september 11, 2017

Zahvaljujoč izboljšavam v medicini, danes živimo dlje. A na nas je, da poskrbimo tudi za svoje možgane.

Napredne tehnologije so omogočile raziskovalcem, da so ugotovili kako možgani delujejo in na kaj se odzivajo. Tako danes vemo, da imajo naši možgani radi hrano z visoko vsebnostjo antioksidantov – to so borovnice, zrna in oreščki. Vemo, da sredozemska prehrana, ki je bogata z zelenjavo, ribami, sadjem in rdečim vinom, lahko pomaga možganom. In vemo, da preprost nasmeh lahko preusmeri naše možgane, da išče pozitivne možnosti namesto negativnih.

Ne glede na to ali imate 25 ali 65 let, razmislite o vključitvi teh petih preprostih obredov v svoj življenjski ritem. Znanstveniki trdijo, da ti preprosti rituali pomagajo našim možganom, da gradijo nove celice, oblikujejo nove nevronske poti in ohranjajo pozitivne in ostre misli.

Čestitke za majhne zmage

Pogostost uspehov šteje več kot velikost uspeha, zato ne čakajte na velike uspehe, ampak si čestitajte vsakič, ko dosežete zastavljeni cilj. To počnite vsakodnevno, saj napredek ali nazadovanje močno vplivata na naša čustva. Torej, prej, ko se boste v dnevu počutili uspešni, bolj boste zagnani pri delu in več uspehov boste poželi. Na primer, produktivna jutranja rutina vas tako lahko motivira do konca dneva.

Bodite aktivni

Aktivnost je med najboljšimi načini za izboljšanje zdravja možganov. Ko vadimo, se srčni utrip poveča in v možgane dobimo več kisika. Posledično naši možgani veliko hitreje razvijajo nove možganske celice in nove nevronske poti. Tako postanejo bolj učinkoviti. Za to pa ne potrebujemo veliko časa, dovolj je le 20 minut vadbe, da možgani začnejo pospešeno delovati.

brain-1845962_web

Raztegnimo možganske mišice

Kot vse mišice v telesu, delujejo tudi možganske. Če ne uporabljamo možganov, jih bomo sčasoma izgubili. To pomeni, da je treniranje in spodbujanje možganov ključnega pomena. Še posebej pomembno je, da razvijamo področja možganov, ki jih uporabljamo manj pogosto. Kako pa lahko raztegnemo svoje možganske mišice? Naučimo se novega jezika, igranja inštrumenta ali na primer žongliranja.

Sedite pokonci

Mame so nas že od nekdaj opozarjale na raven hrbet, medtem ko sedimo. In prav so imele. Dokazano je, da pravilno sedenje, med drugim povečuje tudi raven energije in izboljšuje naše splošno razpoloženje. Sedenje v sključenem položaju sporoča našim možganom brezupnost. V tem položaju so zato bolj verjetne depresivne misli in slabi spomini.

Spanje zraven telefona

Obstaja veliko mitov in polovičnih resnic o tem, kako vpliva telefon na naše možgane. In čeprav je na tem področju potrebnih še veliko raziskav, nekaj le drži. Modra svetloba, ki jo oddajajo pametni telefoni in druge elektronske naprave, moti naš spanec. Pomanjkanje spanja ali slab spanec pa je škodljiv zaradi več razlogov. Na primer, pomanjkanje dovolj globokega spanca povzroča, da možgani ne morejo izločati škodljivega beta-amiloida. Beta-amiloid pa v veliki koncentracijah povzroča nevrotoksičnost in smrt celic v možganih, ki lahko nato pripeljejo do različnih bolezni, kot sta demenca ali Alzheimerjeva bolezen. Vsako noč moramo torej spati 6 – 8 ur, naš telefon pa raje izklopimo ali prestavimo stran od glave.

Vir: Quartz

(Visited 71 times, 1 visits today)