Zdravstvo: z 10. aprilom elektronska napotnica

april 5, 2017

Po tem, ko je Nacionalni inštitut za javno zdravje v soglasju z Ministrstvom za zdravje preklical januarski rok za izenačitev elektronske s papirnato napotnico, zdaj sporoča, da se bo to zgodilo 10. aprila. Že izdane napotnice bodo še vedno veljavne, pacienti pa bodo lahko za naročanje uporabljali vse do sedaj obstoječe načine naročanja (telefon, osebni obisk).

“Storitev eNaročanje omogoča elektronsko napotitev in naročanje pacientov na zdravstvene storitve na sekundarni in terciarni ravni. Postopek eNaročanja poteka na podlagi izdane elektronske napotnice, ki jo izda zdravnik napotovalec z enakimi pravili in kriteriji, kot veljajo za izdane papirnate zelene napotnice,” so ob tem ponovno pojasnili na Nacionalnem inštitutu za javno zdravje.

enaročanje

Čakalne dobe in naročanje prek spleta

Na zdravstveno storitev se lahko pacient naroči sam preko spletnega portala zVem ali pa ga naroči izvajalec zdravstvene dejavnosti, ki je napotnico izdal. Pacient podatke o prvih prostih terminih oziroma čakalnih dobah za 1.132 storitev, na katere se napotuje z napotnico, pregleduje na spletni strani cakalnedobe.ezdrav.si. “Podatki o čakalnih dobah se zbirajo za bistveno več storitev neposredno iz informacijskih sistemov izvajalcev zdravstvene dejavnosti, so stari največ dve uri in se sproti osvežujejo,” zagotavljajo na NIJZ.

Ključne novosti, ki jih prinaša eNaročanje

NIJZ navaja ključne novosti, ki jih prinaša storitev eNaročanje:

  • po 10. aprilu 2017 z uvedbo elektronske napotnice ne bo več papirnatega obrazca napotnice (razen v izjemnih primerih)
  • ob naročilu ne bo več dostave papirnatega obrazca v petih dneh, ampak bo naročilo sprejeto takoj
  • pregled prvih prostih terminov ali okvirnih terminov pri vseh izvajalcih na enem mestu
  • možnost elektronskega naročanja za 190 vrst zdravstvenih storitev
  • možnost naročanja ali odpovedi termina preko portala za paciente zVEM
  • pregled svojih napotnic in naročil na portalu za paciente zVEM.

Kaj sploh je zVEM?

Portal zVem (kratica za ‘zdravje Vse na Enem Mestu’) omogoča varen dostop do vseh storitev eZdravja: možnost eNaročanja in dostopa do eReceptov ter do elektronskih zdravstvenih podatkov. “Namen portala je povečati dostopnost in skrajšati čas, potreben za dostop do zdravstvenih dokumentacije, in s tem zmanjšati število ponovnih obiskov pri izvajalcih zdravstvene dejavnosti in podvajanje diagnostičnih postopkov,” povedo na NIJZ. Kot še dodajo, portal tudi povečanje  hitrosti in zanesljivosti komuniciranja med izvajalci ter med izvajalci in uporabniki. Prav tako se bo z njim izboljšala dostopnost zdravstvenih storitev za tiste skupine oseb/pacientov, ki bi bile sicer zaradi svojih zmanjšanih zmožnosti, starosti ali drugih razlogov izključene.

V ogrodje zVEM so vključene rešitve eRecept, eNaročanje in Centralni register podatkov o pacientih. Portal omogoča:
– eRecept: Pregled predpisanih in izdanih zdravil.
– eNaročanje: Izvedba postopka eNaročanja, pregled izdanih napotnic, naročil in pregled čakalnih dob.
– CRPP: Pregled odpustnih pisem in ambulantnih izvidov ter povzetek podatkov o pacientu (PpoP).


Na NIJZ so pripravili tudi 11- stranska navodila za paciente – za uporabo storitve eNaročanje. Najdete jih tule.

 

Vir: NIJZ

(Visited 56 times, 1 visits today)