LOGO_LUPA_web

S pomočjo umetne socialne inteligence približujejo pametne storitve končnim uporabnikom

september 9, 2019
Samo Kranjec

V laboratoriju LUCAMI, ki deluje v okviru Katedre za komunikacijske in informacijske tehnologije Fakultete za elektrotehniko v Ljubljani, v razmerah tako imenovanega porazdeljenega živega laboratorija s pomočjo aplikacij, ki vsebujejo umetno socialno inteligenco, približujejo pametne storitve končnim uporabnikom.

Z umetno socialno inteligenco se označuje zmožnost naprav/storitev, ki so sposobne razumeti socialne signale uporabnikov, jih uporabiti in ustvarjati, to je posredovati nazaj svojim uporabnikom. Pri socialnih signalih gre lahko za čustvena stanja, pozornost, angažiranost, oklevanje, hitenje … Bistvo porazdeljenega živega laboratorija pa je, da se poskusi izvajajo v razmerah, ki so čim bližje dejanskim v realnem okolju. Zato ti potekajo tudi zunaj laboratorija, praviloma jih raziskovalci izvajajo pri sebi doma s pomočjo pametnih mobilnih naprav (telefonov, tablic, …). Socialno inteligentne naprave razumejo izbran uporabnikov socialni signal in iz njega razvijejo rešitve, ki so uporabnikom v pomoč – poenostavijo uporabo storitve in jo naredijo bolj učinkovito.

Po besedah vodje laboratorija LUCAMI dr. Andreja Koširja lahko kreatorjem in ponudnikom storitev pomagajo izmeriti in preveriti kako bodo njihove rešitve sprejeli izbrani uporabniki. V središču njihovega raziskovanja so pametni telefoni, rešitve za pametni dom, v prihodnosti bodo tudi komunikacija s pametno kuhinjo, pametnim domom, avtonomna vožnja ter zaupanje ljudi v varno vožnjo z avtonomnimi avtomobili.

Trenutno med drugim z družbo Nielsen izvajajo projekt izdelave merilnega instrumenta merjenja vpliva multimedijskih vsebin na človeka. Z Mediano razvijajo koncept vzorčenja izkušnje v realnem okolju. Z Inštitutom Antona Trstenjaka razvijajo model neodvisnega bivanja in zdravega staranja starejših oseb.

(Visited 17 times, 1 visits today)