LOGO_LUPA_web

Nosečnost in sedenje

julij 30, 2013

V službi ogromno presedim, v povprečju deset ur na dan, to pa zelo obremenjuje moj hrbet. Sem v četrtem mesecu nosečnosti in sedaj so bolečine v križu sploh hude. Ali si lahko kako na hitro pomagam kar med delavnikom, s kakšnim raztezanjem, vajami … ?

Domen Jazbec odgovarja: 

 

Pri poklicih, kjer so prisotne dolgotrajne prisiljene drže, nastajajo dolgoročno posledice, saj se telo skozi daljše časovno obdobje prične mišično-skeletno prilagajati položajem, v katerih se največ zadržuje. Poleg omenjenih sprememb pa zaradi neaktivnosti slabijo tudi mišice, ki zagotavljajo stabilizacijo in vse to privede do mišično-skeletnih neravnovesij. Ker gre pri vas za kronične težave s hrbtenico, se v nosečnosti zaradi vseh sprememb v telesu te težave le še močneje izrazijo. V času nosečnosti vam svetujem, da izvajate predvsem vaje za stabilizacijo trupa in vaje za krepitev mišic medeničnega dna. Glede raztezanja pa vam svetujem, da ne raztezate preveč, vendar le v okviru dosedanje gibljivosti, saj se zaradi hormonskih vplivov v nosečnosti poveča gibljivost in je potrebna pazljivost, da ne pride do prekomerne gibljivosti. Svetujem vam predvsem statične raztezne vaje. Pri raztezanju je treba skrbeti za pravilno dihanje. Vsekakor pa vam svetujem, da obiščete strokovnjaka za pravilen prikaz vaj.

(Visited 36 times, 1 visits today)