LOGO_LUPA_web

eCall – samodejni klic v sili, ki rešuje življenja

oktober 19, 2017

Sistem eCall ali po naše eKlic je elektronski varnostni avtomobilski sistem za samodejni klic v sili na številko 112 iz vozila v primeru prometne nesreče. Z uvedbo tega sistema naj bi se v Evropski uniji zmanjšalo število smrtnih žrtev v prometu za 2.500 letno.

EU se že pripravlja na nadgradnjo obstoječega sistema z uvajanjem eKlica za tovorna vozila, kar so pri nas pred kratkim predstavili strokovnjaki, vključeni v slovenski konzorcij projekta I_HERO. Med njimi so bili predstavniki Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje ter predstavniki družb Telekom Slovenije, d. d., in Iskratel, d. o. o., ki so omogočili tehnično rešitev za implementacijo tovrstnega eKlica.

Poleg hitrejše odzivnosti reševalnih služb bo ta sistem na cestah omogočal tudi hitrejše posredovanje pristojnih služb ob nesrečah z nevarnimi snovmi.

Slovenija ima vodilno vlogo pri eKlicu

Ministrica za obrambo Republike Slovenije Andreja Katič je povedala, da Slovenija ohranja vodilno vlogo pri razvoju eKlica: „Kot prva država v Evropski uniji smo ga na področju celotnega ozemlja uspešno uvedli že 1. decembra 2015. Uvedba eKlica je s skrajšanjem odzivnega časa enot za zaščito, reševanje in pomoč povečala varnost v cestnem prometu in prispevala k zmanjšanju števila žrtev. Nadgradnja storitve, eKlic za tovorna vozila, pa bo dodatno prispevala tudi k zmanjševanju onesnaževanja in s tem k učinkovitejšemu varovanju okolja.«

Iskratel je kot tehnološki partner zagotovil razširitev vmesnika za komunikacijo naprave v vozilu s klicnim centrom 112. Standardizirani eKlic vmesnik je bil razširjen na način, da aplikaciji v klicnem centru 112 omogoča identifikacijo tovornega lista za vozilo, ki je udeleženo v prometni nesreči. S tem reševalci takoj dobijo ključno informacijo, za kakšno potencialno nevarnost gre pri nesreči.

Vir: mo.gov.si

(Visited 13 times, 1 visits today)