Foto: MAN

Prihodnost gospodarskih vozil je že tukaj: trajnostne inovacije družbe MAN

december 28, 2018

Tovorni promet se bliskovito spreminja. Vse bolj skopi viri in s tem povezane rastoče cene surovin sta eni od vse bolj aktualnih tem. Enako je z vedno strožjimi zakonskimi zahtevami za emisije in varstvo okolja. Kot pionirka v tehnologiji, ki je usmerjena v prihodnost, v sektorju lahkih gospodarskih vozil družba MAN ponuja alternativne koncepte pogona in digitalne rešitve za tovorni promet prihodnosti. Z vizionarsko inovativno močjo družba MAN postavlja nove standarde in ustvarja podlago za trajnostno mobilnost: čista, učinkovita in inteligentna.

“Nudimo vse za poenostavitev poslovanja z ekonomičnimi transportnimi rešitvami in za zagotovitev uspeha – od elektromobilnosti do avtomatizirane vožnje. Vselej popolnoma v skladu z našim ciljem: ‘Simplifying Business’. Preprosto mobilno. Preprosto naprej. Preprosto individualno,” pravijo v družbi MAN, ki se lahko v tem letu pohvali s številnimi inovacijami za trajnostno in učinkovito prihodnost.

MAN ponuja celotno paleto gospodarskih električnih vozil – od e-dostavnika MAN TGE, do e-kamionov ter e-avtobusa – in tako zagotavlja okolju prijazno logistiko. Hkrati pa skupaj s podjetjem Schenker v vsakodnevni praksi že testira avtonomno vožnjo.   

2dd1d5d7dd2fc6dc7b976fc6002d38cd-640

Povezana vozila za potrebe logističnega sektorja

DB Schenker, MAN Truck & Bus in Univerza uporabnih znanosti Fresenius v praktično uporabo prvič uvajajo tovornjake, ki so med seboj povezani z omrežjem, uporabljali pa jih bodo za potrebe logistične industrije. Trinajstega februarja je MAN podjetju DB Schenker na njihov sedež podjetja v München dostavil prva projektna vozila.

‘Želimo ugotoviti, kakšen vpliv ima nova tehnologija na voznike. Študija se osredotoča na nevrofiziološke in psihosocialne ravni,’ je pojasnil prof. Dr. Christian T. Haas, vodja Inštituta za kompleksne zdravstvene raziskave na Univerzi uporabnih znanosti Fresenius. Rezultati študije sodelovanja človeka in stroja bodo takoj implementirani v nadaljnji razvoj tehnologije. ‘Takšne informacije ponujajo možnost dodatnih ugotovitev v smislu digitalizacije delovnih pogojev in lahko služijo kot odlična baza podatkov za poznejše projekte.Tekom leta so začeli izvajati tudi že prave vožnje s tovorom, konvoji pa bodo tako trikrat dnevno vozili na relaciji München-Nürnberg, med logističnimi centri podjetja DB Schenker.

Kaj natančno je ‘platooning’? Angleški izraz lahko prevedemo v vodenje oziroma konvoj, gre pa za način vožnje, v kateri vsaj dva ali več tovornjakov po avtocesti vozi tesno eden za drugim. Za varnost v tem primeru skrbi tehnična pomoč, saj vozila med seboj komunicirajo in preden prvo izvede določen manever, so o slednjem obveščena že vsa ostala vozila v konvoju. Elektronska povezala namreč služi kot ‘oko’, zato so vsa ostala vozila v konvoju deležna enakih informacij o dogajanju na cesti, kot prvo. Zato po prvem tudi prilagajajo svojo smer in hitrost. Na ta način je varnost zagotovljena, glavni namen takšnih voženj pa je varčevanje pri porabi goriva na račun takoimenovanega ‘slipstreeminga’ oziroma rezanja zračnega upora.

Električna vozila za urbane dostave

MAN-ova tovarna v Wrześnii je začela julija s proizvodnjo povsem električno gnanega modela MAN eTGE 4.140, ki je bil premierno predstavljen na sejmu gospodarskih vozil IAA 2018 v Hannovru. Z dosegom 160 km in nosilnostjo 1 – 1,75 t (odvisno od registracije) bo gotovo prava uspešnica za zadnji člen v logistični verigi. MAN eTGE poganja najnovejša tehnologija in električne komponente, ki so preizkušene in se proizvajajo serijsko. Poleg vožnje v vozilu, ki oznanja prihodnost transportne industrije na področju varovanja okolja, imajo stranke, ki se odločijo za MAN eTGE tudi širok spekter finančnih ugodnosti.

Foto: MAN
Foto: MAN

Statistično gledano, prevozi 70 % lahkih gospodarskih vozil v urbanih okoljih manj kot 100 km na dan. Tudi povprečne hitrosti takega prometa so nizke. V kombinaciji s pogostim speljevanjem in ustavljanjem v zgoščenem urbanem prometu se je oblikoval paket zahtev, ki skoraj natančno opisuje idealne okoliščine za uporabo električnih vozil. Zato bo MAN eTGE 4.140 že v bližnji prihodnosti predan v praktično uporabo.

Julija so začeli prvi električno gnani MAN-ovi kombiji zapuščati proizvodne linije MAN-ove tovarne v poljskem mestu Września.

Preizkušanje tovornjakov, ki vozijo samodejno in avtonomno

Kot del transportnega partnerstva med Volkswagen AG in Hamburgom, gostiteljem Svetovnega kongresa o inteligentnem transportu in transportnih sistemih (ITS) 2021, bosta MAN Truck & Bus in Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) v realnih okoliščinah preizkušala samodejne in avtonomne tovornjake, ki bodo prihajali iz razvojnih oddelkov v naslednjih letih. Terminal za zabojnike HHLA Altenwerder (CTA) in 70-kilometrski odsek avtoceste A7 sta se prelevila v preizkusni poligon. Preizkušanje bo potekalo od januarja 2019 do junija 2020.

Cilj partnerstva je analiza in ocenitev dejanskih zahtev za stranki prilagojeno uporabo v realnem okolju ter integracija avtonomnih tovornjakov v povsem samodejen proces ravnanja z zabojniki. Hkrati je potrebno določiti tudi v prihodnost usmerjene standarde za metodologijo in izvajanje. Projekt Hamburg TruckPilot je za MAN pomemben razvojni korak na poti do avtonomne vožnje. Tako kot drugi, je tudi ta projekt osredotočen na integracijo sistema v dejanski delovni potek za praktično uporabo v prihodnosti.

MAN eTRUCK
MAN eTRUCK

V prihodnosti bodo avtomatizirane vozne funkcije razbremenile in podpirale voznike tovornjakov pri njihovem delu. Če predvidevamo, da bodo pripravljene pravne osnove, lahko na primer med povsem avtonomno vožnjo po avtocesti voznik pripravlja špedicijske dokumente ali enostavno počiva. Pri avtonomnem natovarjanju in raztovarjanju lahko voznik zapusti vozilo in uporabi čas za zakonsko predpisani počitek. Med druge možne prednosti spada tudi povečana intenzivnost zaradi samodejne defenzivne vožnje. Le to znatno zmanjšuje porabo in pozitivno vpliva na splošen tok prometa. Ne nazadnje pričakujejo projektni partnerji povečano varnost na vseh področjih.

MAN Truck & Bus je dobil prvo priznanje Truck Innovation Award 2019

MAN Truck & Bus je dobil prvo priznanje Truck Innovation Award 2019 za svoj aFAS – varnostno vozilo brez voznika za avtoceste – avtonomen varnostni tovornjak 4. nivoja. Prvo tovrstno priznanje je podelila žirija mednarodnega izbora International Truck of the Year (IToY). Žirijo sestavljajo uredniki in novinarji pomembnih revij za gospodarska vozila iz Evrope in Južne Afrike. Izvršilni direktor MAN Truck & Bus, Joachim Drees, je sprejel priznanje na tiskovni konferenci MAN a, ki je potekala na sejmu IAA v Hannovru.

fe618f4edea7372c168ec41e937bef82-640

Izjemno inovativno vozilo – MAN TGM 18.340 – vozi brez voznika, povsem samodejno in počasi za premičnimi vzdrževalnimi vozili, pri tem pa uporablja komunikacijo med vozili in sledi spredaj vozečemu tovornjaku, ki vozi po odstavnem pasu avtoceste. Klasična spremljevalna vozila so še vedno pogosto udeležena v resnih nesrečah, povezanih z naleti od zadaj, pri čemer so bile nekatere tudi usodne. Ko obratuje MAN aFAS, v kabini ni voznika.

Predsednik mednarodne žirije nagrade Truck of the Year jury, Gianenrico Griffini, je ob tem povedal: „S projektom aFAS ni MAN poskrbel le za učinkovito varnost mobilnih vzdrževalnih kompozicij, temveč je poleg tega pridobil pomemben vpogled v prihodnost tehničnega razvoja popolnoma avtonomnih vozil.”

528fdb968614f35b484f464373b39277-640


Več na: www.innovation.man/si

 

 

(Visited 128 times, 1 visits today)