Novo šolsko leto prinaša dijakom in študentom eno vozovnico za 35 javnih prevoznikov

avgust 30, 2016

Dijaki in študenti bodo lahko z novim šolskim letom
preizkusili sistem integriranega javnega potniškega prometa, v katerem
zaenkrat sodeluje 35 prevoznikov, ki izvajajo medkrajevni linijski
promet ter mestna prevoznika v Ljubljani in Mariboru. V prvem testnem obdobju bodo sistem
uporabljali dijaki in študenti. Za prve v veljavo stopa 1. septembra, za
druge pa mesec dni kasneje.

Projekt integriranega javnega potniškega prometa
(IJPP) so na Slovenskih železnicah (SŽ) predstavili na novinarski konferenci, kjer je direktor družbe SŽ-Potniški promet,
Boštjan Koren, pojasnil, da je bil naročnik projekta ministrstvo
za infrastrukturo, izvajalec pa Konzorcij IJPP, v katerega so vključeni
SŽ-Potniški promet, Ljubljanski potniški promet, Marprom, SŽ in Prometni
institut Ljubljana.

Inovativna rešitev na evropski ravni

Vodja projekta Primož Kranjec je, kot so zapisali na Ministrstvu za infrastrukturo, izpostavil, da gre za rešitev, ki je v okoliških državah še ne
poznajo. “Ni rešitve, kjer bi bil integrirani javni potniški sistem
organiziran na ravni države in temeljil na elektronski kartici. Naša
rešitev je tako inovativna na evropski ravni,” je poudaril. Kot je
še pojasnil, bo moral potnik na prodajnem mestu prevoznika kupiti
vozovnico, ki jo bo nato naložil na elektronsko kartico. Podatki o
prodaji pa se bodo prenesli v informacijski sistem upravljavca
integriranega javnega potniškega prometa, zato bo sistem pregleden in
transparenten.

Da je šlo za velik zalogaj, pri katerem so
ustvarili učinkovit sistem, je poudarila tudi Suzana Habjanič iz
ministrstva za infrastrukturo. “Želeli smo omogočiti prestopanje z enega
na drugo prevozno sredstvo, to prestopanje pa naj bi bilo čim lažje in
uporabno za potnika,” je dejala. Pojasnila je še, da so prav
dijaki, študenti in udeleženci izobraževanja odraslih populacija, ki
uporablja javne storitve v največjem deležu.

Uporabniku se z novo vozovnico ne bo treba odločiti za
enega ponudnika prevoznih storitev, ampak bo lahko uporabljal vse, ki so
vključeni v nov sistem.

Projekt podpirajo tudi na Gospodarski
zbornici Slovenije (GZS) in Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije (OZS).
Robert Sever iz združenja za promet pri GZS in Peter Mirt iz OZS sta po poročanju STA poudarila, da prevozniki projekt podpirajo in verjamejo, da bo ta
koristen za potnike. Prevozniki ob tem pričakujejo, da se bo vse več
ljudi odločalo za javni potniški promet.

V projektu zaenkrat
sodeluje 35 javnih prevoznikov v Sloveniji, ki izvajajo medkrajevni
linijski avtobusni in železniški promet ter tudi mestni prevoz potnikov v
Ljubljani in Mariboru, v drugi fazi naj bi se vključili tudi drugi
prevozniki.

Ključna novost je enotna brezstična čip kartica

Ključne novosti subvencionirane vozovnice IJPP so, kot navajajo na Portalu subvencij potniškega prometa, naslednje:

  • Nova subvencionirana vozovnica IJPP je enotna elektronska vozovnica, ki jo lahko upravičenec uporablja za prevoz z vlakom, medkrajevnim avtobusom in tudi z mestnim avtobusom v Ljubljani in Mariboru. Subvencionirana vozovnica IJPP uporabniku omogoča vsakodnevno prosto izbiro javnega linijskega prevoza za medkrajevno relacijo, navedeno na vlogi.
  • V kolikor vlagatelj potrebuje potovanja z mestnim prometom zunaj
    navedene medkrajevne relacije, mora kupiti kombinirano vozovnico, ki
    poleg medkrajevne relacije, obsega še ustrezne mestne promete.
  • Subvencionirana vozovnica za uporabo mestnega prometa v Kranju,
    Kopru, Novem mestu, na Jesenicah  in v Murski Soboti, še ni produkt
    IJPP, zato jo lahko upravičenci pridobijo le na prodajnem mestu
    prevoznika v tem mestnem prometu in se  uporablja izključno na vozilih
    tega prevoznika;
  • Vozovnica IJPP (medkrajevne relacije ter mestni promet Ljubljana in
    Maribor) bo naložena na novo brezstično čip kartico IJPP, ki jo
    uporabniki ob nakupu vozovnice IJPP prejmejo brezplačno na prodajnem
    mestu prevoznika. Vsi prevozniki ne bodo izdajali subvencioniranih
    vozovnic IJPP na vseh svojih prodajnih mestih, zato je pred nakupom
    subvencionirane vozovnice IJPP s strani vlagatelja potrebno preveriti
    seznam prodajnih mest (podan v prilogi),  kjer bo omogočen nakup
    subvencioniranih vozovnic IJPP.

Cene subvencioniranih vozovnic IJPP ostajajo enake lanskim cenam subvencioniranih vozovnic.

Za lastnike Urbane
Vsi obstoječi in bodoči imetniki kartice URBANA lahko na kartico
naložijo enotno subvencionirano vozovnico IJPP in jo uporabljajo na enak
način in pod enakimi pogoji kot na kartici IJPP, ki jo izda upravljavec
IJPP. Na kartico URBANA lahko imetniki naložijo katerokoli
subvencionirano vozovnico IJPP, v mestnem ali medkrajevnem prometu, do
katere so upravičeni.

Nov spletni portal in e-prijava
Potniki bodo odslej lahko načrtovali prevoz preko informacijskega portala, dosegljivega na spletnem naslovu www.ijpp.si.
Poleg možnosti načrtovanja prevoza so na njem dosegljive tudi
informacije o uporabi sistema IJPP, prodajnih mestih vozovnic, dostop do
spletnih obrazcev in informacije za potnike. Velika prednost je tudi e-vloga, od 24.8.2016 naprej dosegljiva na portalu, ki dijakom in
študentom na prodajnem mestu prevoznika pohitri postopek pridobitve
subvencionirane vozovnice IJPP.

Projekt IJPP v sodelovanju z
Ministrstvom za infrastrukturo izvaja konzorcij partnerjev SŽ-Potniški
promet, Prometni inštitut Ljubljana, Ljubljanski potniški promet in
Marprom ter tehnološkega izvajalca Imovation/Margento. Naročnik je za
izvedbo namenil 3.961.053,26 EUR, 85 % celotne vrednosti projekta pa je
financiranega iz evropskih sredstev.

Foto: www.ijpp.si, mzi.gov.si

(Visited 25 times, 1 visits today)