LOGO_LUPA_web

Kaj jesti in piti, ko je vroče?

julij 30, 2018

Nacionalni inštitut za javno zdravje je pripravil prehranska priporočila za vroče dni – čeprav je teh v letošnjem poletju v Sloveniji bolj malo, pa jih velja upoštevati v vročih krajih.

Vročina lahko v poletnih mesecih za naše telo predstavlja šok in delovanje v skrajnih pogojih. Zato moramo biti posebno pozorni, da se primerno prehranjujemo in pijemo dovolj tekočine. Pomembna je ustrezna uravnotežena prehrana z dovolj zelenjave in sadja (če se le da iz lokalnega okolja), ki ju je zlasti v poletnih mescih pri nas v izobilju in je praviloma cenovno dostopnejša. “Sezonski lokalni pridelki so običajno bolj optimalno dozoreli in imajo višjo hranilno vrednost. To pomeni, da vsebujejo večje količine metabolitov v primerjavi s sadjem in zelenjavo, ki sta bila skladiščena in transportirana daljši čas. Pitje dovolj tekočin, predvsem vode, nesladkanih zeliščnih čajev ter razredčenih 100 % sadnih sokov, v vročih poletnih dneh izboljša delovanje organizma, počutje in razpoloženje,” pravijo na NIJZ.

Prehranska priporočila za vroče poletje

  • V vročih dneh uživajmo več manjših dnevnih obrokov, ki ne preobremenijo naše presnove.
  • Obroke si popestrimo s kozarcem hladnega jogurta, kefirja, kislega mleka in kosom svežega sadja in/ali zelenjave iz lokalnega okolja za boljšo odpornost.
  • Otroci naj bi dnevno zaužili od 1 do 1,5 litra, odrasli pa 2,5 litra tekočine, predvsem vode (če je vodovodna voda neustrezna, se priporoča ustekleničena pitna voda), nesladkane zeliščne čaje ter razredčene naravne 100 % sadne ali zelenjavne sokove. Neprimerne za pitje so gazirane in negazirane sladkane in aromatizirane brezalkoholne pijače in energijske pijače, ki so običajno le vir praznih kalorij (vsebujejo namreč večje količine dodanega sladkorja). Lahke gazirane in negazirane aromatizirane brezalkoholne pijače vsebujejo manj kalorij, imajo pa dodana umetna sladila, ki za otroke in mladostnike niso priporočljiva.
  • Zaradi povečanega znojenja v vročih dneh pijemo več, še zlasti, če smo telesno aktivni.
  • Izgubljeno tekočino nadomeščamo v manjših odmerkih prek celega dneva, tako v času obroka kot med obroki. Ker se blaga izsušitev pojavi še pred občutkom žeje, smo še posebej pozorni pri majhnih otrocih, ki imajo večje potrebe po tekočini in niso sposobni tako dobro regulirati telesne temperature kot odrasli.
  • Otroci naj imajo v svoji bližini vedno na razpolago dovolj pitne vode, ohlajenega čaja ali razredčenega sadnega soka brez dodanih sladkorjev.
  • Izogibajmo se pitju kave in alkohola, pretirano hladnim pijačam ter pijačam z dodanim sladkorjem.

Vir: NIJZ

(Visited 47 times, 1 visits today)